Czytelnia

„Dziady”. Książka. Rękodzieło.

Obszerny esej o Mickiewiczowskich Dziadach w scenicznej interpretacji Eimuntasa Nekrošiusa. Autor: Łukasz Drewniak

Pogrzeb we śnie

Obszerny esej o przedstawieniu Ślub, żegnający jednocześnie jego reżysera, zmarłego w 2018 roku wybitnego litewskiego twórcę, Eimuntasa Nekrošiusa. Autor: Łukasz Drewniak

Zobaczyć mowę i milczenie

„Mowa jest przebudzeniem świadomości, ale tylko po to, by ujrzeć niemożność wyrwania się z pęt cielesności.” O przekraczaniu norm i śmierci mowy w teatrze Tadeusza Różewicza. Autor: Grzegorz Niziołek

Gombrowicz teatralny

Gombrowicz zdaje się startować od poziomu, jaki wyznaczają mu gotowe konwencje teatralne, żywiące się koncepcjami człowieka. To, co robi polega na zadaniu konwencji „niewygodnego pytania”. Autor: Jerzy Jarzębski 

Portret, czyli co Mrożek mówi, gdy milczy.

Nie jest specjalną tajemnicą, że Sławomir Mrożek należy do ludzi wybitnie małomównych. Milczenie jest jego stanem naturalnym. Autor: Janusz Majcherek

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.