Accessibility – FAQ

Ile scen ma Teatr Narodowy? Gdzie się znajdują?

Repertuar Teatru Narodowego prezentowany jest na trzech scenach usytuowanych w dwóch znajdujących się obok siebie budynkach:

– w Sali Bogusławskiego, która znajduje się w budynku głównym Teatru, przy pl. Teatralnym 3,
– na Scenie przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego oraz na Scenie Studio znajdujących się przy ul. Wierzbowej 3 (wejście od strony ul. Fredry).

Czy do Teatru można dojechać komunikacją miejską?

Do Teatru można dojechać autobusem, tramwajem i metrem.

Przystanek: pl. Bankowy
autobusy: 107, 111, 171, 518, E-2
autobusy nocne: N11, N13, N16, N21, N41, N42, N61, N63, N71, N91
tramwaje: 4, 15, 16, 18

Przystanek: Metro Ratusz Arsenał
metro: stacja Ratusz Arsenał
autobusy: 107, 111, 160, 190
autobusy nocne: N21, N41, N71, N91
tramwaje: 4, 15, 18, 20, 23, 26

Przystanek: pl. Teatralny
autobusy: 111

Przystanek: pl. Piłsudskiego
autobusy: 111, 128, 175
autobus nocny: N44

Przystanek: pl. Zamkowy
autobusy: 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2
autobus nocny: N44

Czy w okolicy Teatru znajdują się miejsca parkingowe?

W bezpośrednim sąsiedztwie Teatru znajdują się ogólnodostępne miejsca postojowe w ramach Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie. Korzystanie z parkingu jest odpłatne. Opłata za postój w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego pobierana jest w dni robocze od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni: 2 maja, 24 i 31 grudnia, w godzinach 8:00–20:00. Opłatę za postój pojazdu należy wnieść niezwłocznie po zaparkowaniu pojazdu. Miejsca dla osób niepełnosprawnych wyznaczone są na parkingach przy pl. Teatralnym oraz przy ul. Niecałej.

W jaki sposób można dostać się do budynków Teatru?

Wejścia główne do budynku Teatru przy pl. Teatralnym 3 i budynku przy ul. Wierzbowej 3 dostępne są z poziomu chodnika, bez progów.

W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim może dostać się do Teatru?

Na zewnątrz obu budynków Teatru zamontowane są przyciski umożliwiające wezwanie pracownika Teatru, który pomoże otworzyć drugie skrzydło drzwi i ułatwi wejście do środka. W budynku głównym przy pl. Teatralnym 3, od strony wyjściowej, zamontowane są zamki przeciwpaniczne.

Czy w Teatrze zapewniony jest dostęp do wszystkich pomieszczeń dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie narządu ruchu?

Zadbano, aby widzowie ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu, mieli swobodny dostęp do ogólnodostępnych pomieszczeń w obu budynkach Teatru, w tym: kas, foyer, szatni, bufetów, toalet i widowni. Kasy, szatnie, windy osobowe znajdują się blisko wejść do budynków, na poziomie chodnika.

Czy na wszystkich widowniach w Teatrze zapewniono miejsca dla widzów poruszających się na wózkach?

Na widowniach wszystkich scen miejsca dla osób poruszających się na wózkach przygotowywane są na podstawie wcześniejszego zgłoszenia. Zdarza się, że ze względów inscenizacyjnych miejsca dla widzów poruszających się na wózkach są specjalnie przygotowywane. Widzów ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu prosimy o poinformowanie Teatru o potrzebie przygotowania miejsca dla wózka inwalidzkiego w momencie zakupu biletów w kasie lub podczas telefonicznej rezerwacji biletów. Osobom poruszającym się na wózkach, którzy kupują bilety/wejściówki na godzinę przed spektaklem nie gwarantujemy miejsc.
Ze względu na układ widowni na poszczególnych spektaklach liczba miejsc dla widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich jest określona i zależy od możliwości aranżacyjnych poszczególnych scen.

Czy w Teatrze zapewniono wolne od barier ciągi komunikacyjne?

Na korytarzach i w foyer budynku głównego przy pl. Teatralnym 3 krawędzie schodów oznaczone są kontrastową, antypoślizgową taśmą. Dla widzów dostępna jest także winda osobowa z głosową sygnalizacją pięter oraz komunikatami o otwieraniu i zamykaniu drzwi, wyposażona w przyciski z wypukłymi piktogramami i znakami Braille’a. Wejście do Sali Bogusławskiego i wyjście z niej umożliwiają dwuskrzydłowe drzwi ewakuacyjne.

W budynku przy ul. Wierzbowej 3, z uwagi na różnicę poziomów pomiędzy foyer kasowym a poziomem Sceny przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego, w holu szatniowym zapewniono podnośnik platformowy do transportu wózków. Podnośnik wyposażony jest w sterowanie na platformie. W budynku znajdują się także poręcze przy schodach oraz winda osobowa bez dźwiękowej sygnalizacji pięter, wyposażona w przyciski z wypukłymi piktogramami i znakami Braille’a. Do usytuowanej na 3. piętrze Sceny Studio można dostać się windą lub schodami.

Czy kasy Teatru położone są w miejscach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu?

Kasy, zarówno w przypadku budynku przy pl. Teatralnym 3 (gdzie usytuowana jest Sala Bogusławskiego) oraz w przypadku budynku przy ul. Wierzbowej 3 (gdzie usytuowane są Scena przy Wierzbowej oraz Scena Studio), znajdują się w pobliżu wejść do budynków, przy głównych ciągach komunikacyjnych w Teatrze, w miejscach dostępnych dla osoby poruszającej się na wózku. Blaty kasowe znajdują się powyżej 90 cm od posadzki.

Jakimi udogodnieniami dla kupujących dysponuje kasa Teatru?

Kasy wyposażone są w ekrany wyświetlające układ widowni poszczególnych przedstawień Teatru i informacje o dostępności miejsc na dany spektakl. Kasy wyposażone są w pętle indukcyjne.

Czy w Teatrze zapewniono toaletę dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu?

Toalety dla widzów ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu dostępne są w obu budynkach Teatru, przy pl. Teatralnym 3 usytuowane są na 1. piętrze, a przy ul. Wierzbowej 3 na parterze i poziomie -1 (w bliskiej odległości windy). Toalety wyposażone są w przyciski alarmowe z informacjami dźwiękową i optyczną.

Czy w Teatrze zapewniono komfortkę?

W budynku przy pl. Teatralnym 3 przygotowane są trzy pomieszczenia z komfortkami: dwie komfortki znajdują się w toaletach dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu na 1 piętrze, a  trzecia w pomieszczeniu obsługi widowni.

Czy w foyer Teatru zapewniono miejsca siedzące?

Na terenie Teatru, zarówno w budynku przy pl. Teatralnym 3, jak i w budynku przy ul. Wierzbowej 3, znajdują się krzesła, fotele z podłokietnikami i ławki.

Czy w Teatrze zapewniono miejsce umożliwiające wyciszenie?

Dla osób, które potrzebują chwilowego wyciszenia i odseparowania od nadmiaru bodźców w budynku przy pl. Teatralnym 3 na 4. piętrze, w bliskiej odległości foyer przy Sali Bogusławskiego, przygotowano pokój wyciszenia. Aby skorzystać z pokoju wyciszenia należy wcześniej zgłosić taką potrzebę pracownikowi obsługi widowni. Czytaj więcej 

Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na przedstawienie?

Do Teatru można wejść z psem asystującym. Pracownicy zespołu obsługi widowni Teatru poinformują, gdzie i na jakich zasadach widzowie z psem asystującym mogą przebywać i poruszać się po Teatrze. Służą też pomocą w zapewnieniu komfortowego pobytu w budynku Teatru.

Czy sceny wyposażone są w pętle indukcyjne lub inne systemy wspomagające słyszenie?

Sala Bogusławskiego wyposażona jest w system elektronicznych urządzeń wspomagających słyszenie. Umożliwiają one osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu indywidualny odsłuch akcji scenicznej. Słuchawki do indywidualnego odsłuchu można wypożyczyć u pracowników obsługi widowni. Instalacja systemu możliwa była dzięki dofinansowaniu z funduszu PFRON.
Przedstawienia w Sali Bogusławskiego objęte indywidualnym odsłuchem akcji scenicznej to: Dziady, Kordian, Piknik pod Wiszącą Skałą. Nowa adaptacja sceniczna powieści Joan Lindsay, Maria Stuart, Księgi Jakubowe, Alicji Kraina

  • HAMLET

    Jan Englert crowns his twenty-eight seasons of artistic work at the National Theatre with a performance of Hamlet. Premiere: 12 April 2025


  • HEAVEN AND HELL

    Although Maria Wojtyszko's play touches upon the painful subject of losing loved ones, Jakub Krofta's deft staging provides light entertainment for the whole family. Premiere: 22 February 2025

  • OTHER DELIGHTS

    This adaptation of the novel Other Delights is the second staging of one of Jerzy Pilch's works at the National Theatre, following The Holy Father's Skis.  

  • FAUST

    Faust is a story based on an ancient legend of a scholar who yearns so much for just a moment of happiness that he makes a pact with the devil. 

  • FEBLIK

    Małgorzata Maciejewska's surprising drama received the Tadeusz Różewicz Drama Award in 2022, the competition's first year. The show is directed by Lena Frankiewicz. 

  • A DREAM PLAY

    After the well-received Alice's Adventures in Wonderland, Sławomir Narloch returned to the National Theatre with another premiere – A Dream Play by Strindberg.

     

  • KING LEAR

    King Lear may be Shakespeare's boldest examination of human nature. Jan Englert will play the title role in the National Theatre's production.

  • WAITING FOR GODOT

    "What do we do now? Wait. [...] We're waiting for Godot". Piotr Cieplak directs Waiting for Godot by Beckett. Is this a classic yet? Does it still have its avant-garde power?

  • FREDRO: THE JUBILEE YEAR

    To celebrate 230 years since Aleksander Fredro's birth, the National Theatre invites you to an evening dedicated to the life and works of Poland’s greatest comedy writer. 

  • TALES FROM THE VIENNA WOODS

    Małgorzata Bogajewska directs for the second time at the National Theatre. This time she draws on Ödön von Horváth's 1931 drama.

  • THE THEATRE MAKER

    The play by Thomas Bernhard, one of the most outstanding playwrights of the second half of the 20th century. In the title role – Jerzy Radziwiłowicz. 

  • ALICE'S WONDERLAND

    Have you ever quarreled with the Time or visited a forest where things have no names? Alice’s Wonderland is a musical performance based on the famous novel by Lewis Carroll. 

  • THE MISANTHROPE

    Jan Englert stages a classic play by Molière. What is Alcest's misanthropy: an uncompromising commitment to the truth or a doomed uprising against social conventions?

  • THE BOOKS OF JACOB

    In the middle of the 18th century Jacob Frank proclaimed the new principles of the Jewish faith. This is a staging of the most important novel by Polish Nobel Prize winner Olga Tokarczuk. 

  • THE DECALOGUE

    A meditation upon the moral foundations of the present – an iconic work of Polish cinema, rethought thirty-five years after its creation by Krzysztof Kieślowski and Krzysztof Piesiewicz. 

  • MARY STUART

    Grzegorz Wiśniewski returns to the classic drama about human passions interwoven in a ruthless machinery of history and intrigue.

  • MÜNCHHAUSEN FOR ADULTS

    Baron von Münchhausen lived in the 18th century and told incredible stories about himself. Maciej Wojtyszko directs his own play about the famous adventurer and mystifier.

  • Solidarity with Ukraine | Солідарні з Україною

    The ensemble of the National Theatre stands in solidarity with the Ukrainians who are fighting for the independence of their homeland.

  • PICNIC AT HANGING ROCK

    1900. On a hot, stormy day, Mrs Appleyard's boarding school residents go on a picnic near Hanging Rock. The new theatrical version of the Australian prose classics. 

  • SNAKE SKIN

    Artur Urbański directs his own play which main character is Ruth Berlau, one of Bertolt Brecht's closest associates and life companions.

  • AUTUMN SONATA

    A story about the need for love and acceptance, about an inherited emotional coldness, about the psychological costs of creativity. A theatrical version of a film script by Ingmar Bergman. 

  • MOTHER JOAN OF THE ANGELS

    A performance about the need to experience something that surpasses us. In the title role of the prioress – Małgorzata Kożuchowska. 

  • HEDDA GABLER

    Hedda Gabler – work by Henrik Ibsen, a master of psychological realism – in stage interpretation of director Kuba Kowalski is a poetic performance.


  • HOW TO BE LOVED

    This is the performance about love and moral responsibility for another person as well as the mechanisms controlling human memory. The dramatisation of the story by Kazimierz Brandys.


  • LUNGS

    Briliant, full of humour and touching love story of a young couple. Breakups and comebacks, passion and sex, the first important decisions and the search for meaning in a complex, modern world.


  • UHLANS

    The Museum of All-Time Polish Uhlans. Exhibits of the national exacerbation. A serious comedy in three acts about the entanglement in myths of Polishness. 


  • THE IMAGE MAKERS

    The truth about the essence of creation and responsibility in art. Director Viktor Sjöström is working on the film The Phantom Carriage, based on the novel by Nobel Prize winner Selma Lagerlöf. 

  • FOREFATHER'S EVE

    Mickiewicz's poetic drama interpreted by Lithuanian Master Eimuntas Nekrošius — theatre visionary known for his unique theatrical language.


  • KORDIAN

    The Polish nation's tragic choice: to die heroically in the name of a noble idea or live a life "making shoes for dogs"? — the alternative presented to Kordian in two parables.

  • FLEA THE SWINDLER

    Tremendous fun and great laughs – not just for kids. The antics of the Flea are directed by Anna Seniuk with the music composed by Maciej Małecki.


By continuing to use this site, you consent to our use of cookies. You can adjust cookies settings via your internet browser. Review our cookies policy here.

You can adjust your cookies settings below:

  Allow storing advertising data.

  Allow storing user data.

  Allow personalized ads.

  Allow storing analytical data.